Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga

Teisininkas

Padalinių veikla

Reklaminis skydelis
Aptartos bendradarbiavimo su LLA galimybės

article thumbnail

2017 m. kovo 3 d. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė ir Pagalbos mokiniui specialistų pirmininkė Rima Ju&sca [ ... ]


Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Išskirtinė iniciatyva mokytojo profesijos prestižui kelti (FOTO)

article thumbnail

Spalio 2 d. kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Didžiojoje salėje įvyko baigiamasis respublikinio meninių tekstų ir piešinių konkurso „Mano mokytojas“ renginys, ski [ ... ]


Reklaminis skydelis

Šiuo metu naršo

Mes turime 57 svečius online
Padalinių veikla - Pagalbos mokiniui specialistai
Aptartos bendradarbiavimo su LLA galimybės

alt2017 m. kovo 3 d. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė ir Pagalbos mokiniui specialistų pirmininkė Rima Juškienė dalyvavo Šiauliuose įvykusioje Lietuvos logopedų asociacijos (LLA) mokslinėje-praktinėje konferencijoje „Logopedų ir logoterapeutų profesinės veiklos aktualijos“.

Konferencijoje pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė pristatė nuveiktus darbus bei laukiančius iššūkius, narystės LŠDPS sąlygas ir privalumus, bendradarbiavimo su LLA galimybes.

 
Išspręsta logopedus varginusi problema

altLietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pagalbos mokiniui specialistų centro pirmininkė Rima Juškienė mokslo metų pradžioje iškėlė problemą, jog įvairių rajonų pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) derinant švietimo pagalbos gavėjų sąrašus iš švietimo įstaigų logopedų reikalauja daugybės skirtingų dokumentų. „Vaikai kuo toliau, tuo labiau pralaimi popierizmui“, - tąsyk pastebėjo R. Juškienė.

LŠDPS dėjo visas pastangas, kad situacija pasikeistų, ir galiausiai ŠMM parengė raštą „Dėl logopedų dokumentų“, kuris sparčiai plinta visoje Lietuvoje.

 
Vaikai vis labiau pralaimi popierizmui

altRinkimų įkarštyje kyla daug klausimų, bet vienas iš jų – ką dar nauja valdžia, jos atsivesti kolegos ir giminaičiai, atneš „ant mūsų biednų galvų“? Nes patirtis rodo, kad kuo toliau, tuo „gražiau“.

Atrodo, jog kiekvienas valdininkas ar funkcionierius, norėdamas pateisinti savo buvimą,  norėdamas parodyti, kad jis yra labai inovatyvus, iniciatyvus ir galvotas, prigalvoja tokių „naujovių“, kurios tiesiog paralyžiuoja tą grandį, kuri turėtų dirbti tai, kas jai ir priklauso – ugdyti vaikus. Tačiau, deja, bet vaikai kuo toliau, tuo labiau pralaimi popierizmui.  Nuo pat pirmųjų rugsėjo dienų vaikais besirūpinanti grandis nebežino, ko griebtis, ją užpuola atestacijos, auditai, sutikimai, planai, derinimai, projektai, ataskaitos... Taip ir prasideda maratonas.

 
Specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams nepakanka

altPagalbos mokiniui specialistai šiemet pagaliau sulaukė šiek tiek dėmesio. Kovo 30 d. Vyriausybės nutarimu patvirtinti Mokinio krepšelio (MK) lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos pakeitimai, kurie numato, jog psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti turu būti skiriama ne mažiau  4 proc. MK lėšų (buvo – 3 proc.). Be to, lėšos švietimo pagalbai atskirtos nuo valdymo lėšų, o to profesinės sąjungos siekė  jau seniai.

Tačiau, pasak Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) Pagalbos mokiniui specialistų centro pirmininkės Rimos Juškienės (nuotr.), problemų dar liko apsčiai. Ir taip per didelis nustatytas mokinių skaičius specialiųjų pedagogų etatui kai kurių savivaldybių taupymo sumetimais yra dar labiau padidinamas, o gaunami atlyginimai nesuteikia kokybiško poilsio, nekompensuoja  išeikvotų jėgų,  kas veda prie profesinio perdegimo. Tuo tarpu mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, ir toliau katastrofiškai daugėja, o nauji etatai, deja, nesteigiami.

 
Dėl MK metodikos nepaisymo mokyklos negavo ženklios sumos pinigų

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, galiojančioje nuo 2012 rugsėjo 1 d., 1 priedo 14 punkte nustatyta, kad specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių sutartiniai koeficientai didinami 35 proc., išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų – kalbėjimo, fonetinių, sklandaus kalbėjimo bei balso sutrikimų (pagal mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatorių, kodai 2310, 2311, 2312, 2313). Tad mokiniams, turintiems kalbos – fonologinių sutrikimų, pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką koeficientai turėtų būti didinami. Deja, šiuo klausimu su ministerija bendros kalbos rasti nepavyko.

 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 Kitas > Pabaiga >>

Artimiausi renginiai

Rugsėjis 2017
P A T K P Š S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2017.09.28
Darbo grupės, kuriančios etatinį mokytojų darbo apmokėjimo modelį, posėdis
2017.10.12
LŠDPS koordinavimo tarybos posėdis

Pilietiškas švietimietis

Aktualijos

Pedagogų protestai Lenkijoje
2017.09.06
article thumbnail

Rugsėjo 4 d. su šūkiu "Mokykla - mūsų!" ("Szkoła jest nasza") įvyko nacionalinė Lenkijos mokytojų protesto akcija. Manifestacijos, eisenos, mitingai buvo surengti Lodzėje, Krokuvoje, P [ ... ]


Startavo kova su smurtu ir patyčiomis mokyklose
2017.09.04
article thumbnail

Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojo Švietimo įstatymo pataisos, kurias Prezidentė inicijavo siekdama mažinti smurtą ir patyčias švietimo įstaigose. Pagal jas švietimo įstaiga [ ... ]


Kokie mokslo metai laukia?
2017.08.31
article thumbnail

Rugpjūčio 31 d. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas dalyvavo Žinių radijo laidoje „Atviras pokalbis“. Apie naujus mokslo metus ir &s [ ... ]


Įvedamos švietimo įstaigų vadovų kadencijos
2017.07.12
article thumbnail

Liepos 12 d. Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė Seimo priimtas Švietimo įstatymo pataisas, kuriomis įvedamos švietimo įstaigų vadovų kadencijos, n [ ... ]


Daugiau straipsnių...