Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga

Teisininkas

Padalinių veikla

Reklaminis skydelis
Aptartos bendradarbiavimo su LLA galimybės

article thumbnail

2017 m. kovo 3 d. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė ir Pagalbos mokiniui specialistų pirmininkė Rima Ju&sca [ ... ]


Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Išskirtinė iniciatyva mokytojo profesijos prestižui kelti (FOTO)

article thumbnail

Spalio 2 d. kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Didžiojoje salėje įvyko baigiamasis respublikinio meninių tekstų ir piešinių konkurso „Mano mokytojas“ renginys, ski [ ... ]


Reklaminis skydelis

Šiuo metu naršo

Mes turime 52 svečius online
Ministerija vadovaujasi dar negaliojančiais teisės aktais?

LŠDPS Pagalbos mokiniui specialistų centras jau ne pirmi metai Švietimo ir mokslo ministerijoje kelia klausimą dėl mokinio krepšelio skaičiavimo metodikos: kodėl mokykloms suvedus mokinių sutrikimus į elektroninę mokinių duomenų bazę, 35 proc. priedas neskaičiuojamas už mokinius, turinčius fonologinių kalbos sutrikimų? Prieš maždaug metus gautame viceministro Vaido Bacio pasirašytame atsakyme teigiama, kad neva mokykla pati gali spręsti, kiek lėšų kam skirti.

Panašų raštą LŠDPS Pagalbos mokiniui specialistų centras nusiuntė ir šiemet, tačiau dabartinės viceministrės 2013 m. lapkričio 18 d. Editos Tamošiūnaitės pasirašytas atsakymas, centro pirmininkės Rimos Juškienės teigimu,  švelniai pasakius, – nustebino. Rašte vadovaujamasi Vyriausybės nutarimu, kuris priimtas rugpjūčio mėnesį, tačiau įsigalios ... tik nuo kitų metų pradžios.

Į ŠMM LŠDPS Pagalbos mokiniui specialistų centras nusiuntė tokį klausimą:

„Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, galiojančioje nuo 2012-09-01, 1 priedo lentelės 14 punkte nustatyta, kad specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, integruotų bendrojo ugdymo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse bei ugdomų specialiosiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose, specialiosiose ikimokyklinio ugdymo grupėse, sutartiniai koeficientai didinami  35 proc., išskyrus  mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų -  t.y. kalbėjimo, fonetinių, sklandaus kalbėjimo bei balso sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriaus kodai, patvirtinti švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V-395 - 2310, 2311, 2312, 2313)

Į patvirtintą išimčių, kuomet mokinio krepšelis nėra didinamas, sąrašą neįeina mokiniai, turintys kalbos – fonologinių sutrikimų (kodas – 2321). Todėl jiems, pagal MK lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką,  koeficientai turėtų būti didinami.

Tačiau mokykloms suvedus mokinių sutrikimus į mokinių elektroninę duomenų bazę, 35 proc. priedas už mokinius, turinčius fonologinių kalbos sutrikimų neskaičiuojamas arba sistema atmeta duomenis.

Mokiniai, turintys fonologinių kalbos sutrikimų yra specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai. Jiems reikalinga švietimo pagalba (logopedo) ir jiems ši pagalba mokyklose teikiama. MK lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatyta šių mokinių sutartinius koeficientus didinti 35 proc., todėl jie ir turėtų  gauti priedą, o mokyklos iš šių lėšų galėtų išlaikyti logopedų etatus.

Prašome paaiškinti, kokiomis teisės aktų nuostatomis vadovaujantis, šiuo metu Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir patvirtinimo metodikoje numatytas koeficientų didinimas mokinių elektroninėje duomenų sistemoje yra ribojamas ir kodėl šios, teisės aktų numatytos, lėšos nėra skiriamos“.

Lapkričio 18 d. iš ŠMM atėjo atsakymas, kuriame teigiama:

„Paaiškiname, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 790 pakeitė Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo metodiką (toliau- Metodiką). Metodikos 1 priedo „Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientų sąrašas“ 16 punkte nustatyta, kad mokiniams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų, kuriems nustatyti fonologiniai kalbos sutrikimai (sutrikimo kodas 2321), mokinio krepšelis 35 procentais nedidinamas.“

Rašte minimas dokumentas, kuris įsigalioja 2014 m. sausio 1 d. (žr. 1 priedo 16 punktą, kuriame jau yra įtrauktas fonologinių kalbos sutrikimų kodas (2321), prie kitų, negaunančiųjų priedo).

Tuo tarpu šiuo metu galioja ši redakcija, kuriuose fonologiniai kalbos sutrikimai (kodas 2321) nenumatyti kaip išimtis. Taigi, už juos numatytas 35 proc. priedas (žr. 1 priedo 14 punktą).

„Ar ŠMM specialistai kažko nežino, ar tiesiog mus laiko kvailiais?“ – retoriškai klausia R. Juškienė ir rengia naują paklausimą ministerijai: vis dėlto, kodėl mokyklos negavo joms priklausančių pinigų?

----

V. Bacio atsakymas Pagalbos mokiniui specialistų centrui: I dalis, II dalis. 

 

Artimiausi renginiai

Rugsėjis 2017
P A T K P Š S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2017.09.28
Darbo grupės, kuriančios etatinį mokytojų darbo apmokėjimo modelį, posėdis
2017.10.12
LŠDPS koordinavimo tarybos posėdis

Pilietiškas švietimietis

Aktualijos

Pedagogų protestai Lenkijoje
2017.09.06
article thumbnail

Rugsėjo 4 d. su šūkiu "Mokykla - mūsų!" ("Szkoła jest nasza") įvyko nacionalinė Lenkijos mokytojų protesto akcija. Manifestacijos, eisenos, mitingai buvo surengti Lodzėje, Krokuvoje, P [ ... ]


Startavo kova su smurtu ir patyčiomis mokyklose
2017.09.04
article thumbnail

Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojo Švietimo įstatymo pataisos, kurias Prezidentė inicijavo siekdama mažinti smurtą ir patyčias švietimo įstaigose. Pagal jas švietimo įstaiga [ ... ]


Kokie mokslo metai laukia?
2017.08.31
article thumbnail

Rugpjūčio 31 d. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas dalyvavo Žinių radijo laidoje „Atviras pokalbis“. Apie naujus mokslo metus ir &s [ ... ]


Įvedamos švietimo įstaigų vadovų kadencijos
2017.07.12
article thumbnail

Liepos 12 d. Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė Seimo priimtas Švietimo įstatymo pataisas, kuriomis įvedamos švietimo įstaigų vadovų kadencijos, n [ ... ]


Daugiau straipsnių...